למרות שהתפקיד המרכזי שלהם הוא לספק מים חמים וקרים, ברזי מטבח משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב המטבח. יש כל-כך הרבה סוגי ברזים לבחור מהם. העיצוב והעלויות משתנים בהתאם, ואיך נאמר זאת - ברז אחד לא מתאים לכולם.


למרות שהשקעה בקניית ברז מטבח יכול להיות מלחיץ, המידע הנכון יהפוך את החוויה לקלה הרבה יותר. הנה כמה טיפים פרקטיים עבורכם במידה ואתם שוקלים לקנות ברז מטבח.


האם יש מאפיינים מסוימים בברז המטבח שאני צריכה לשקול כאשר אני קונה ברז?


בהחלט! חיפוש אחר ברז המטבח האולטימטיבי זה כיף אך יש מספר שיקולים מהותיים שצריך לקחת בחשבון:


  • סגנון ההרכבה
  • סגנונות ההרכבה הפופולריים ביותר הם: ברז מחובר לקיר, מחובר לדלפק או מחובר לכיור.


  • החלקים הפנימיים
  • האם ניתן להחליף כל חלק בנפרד? במידה וכן, לא תצטרכו להחליף את כל הברז במידה וחלק אחד בברז נשבר.


  • סוג השסתום
  • שסתומי דיסק קרמי הם הטכנולוגיה האחרונים בברזים. הם סוג השסתום היקר ביותר אך יחד עם זאת, האמין ביותר. שסתומי לחץ בברזים הם הזולים ביותר ונוטים יותר בקלות לנזילות. שסתומי כדור יש כדור רוטט שמווסת את זרימת המים בברז. שסתום תרמילי משתמש בטבעת גומי בצורת האות O על-מנת לשלוט על זרימת המים.


    מאיזה חומרים ברז מטבח עשוי?


    בדרך כלל, ברזי מטבח עשויים מחומרים המונעים קורוזיה. פליז ומתכת אל חלד הן המתכות הנפוצות ביותר, אך במודלים פחות יקרים יש שימוש גם בשגשוגת אבץ. ציפויי הברזים בימים אלה לא נוטים להתפורר או להתלכלך בכתמים ומגיעים בדרך כלל בציפוי פליז, ניקל, פיוטר וזהב. טיטניום ודבק אפוקסי ישאירו את ציפוי הברז לזמן ארוך יותר.




    איזה חומר לברז הוא החזק ביותר?


    פליז הוא בהחלט החומר הכי יעיל לשימוש. בצורה אידיאלית, גם גוף הברז וחלקיו צריכים להיות עשויים מפליז. לגבי ציפוי הברז, ניקל מצופה הוא אופציה מעולה. ציפוי נוסף על הברז בחומר כמו טיטניום ימנע שריטות וכתמים. כרום הוא החומר הכי פחות יעיל וחזק אבל הזול ביותר.


    איזה חומר ציפוי לברז הוא הקל ביותר לשמור על ניקיונו?


    פליז, ניקל ופיוטר מסתירים כתמי אצבעות בצורה הטובה ביותר. כרום הוא החומר שהכי קשה לנקות ולהסתיר כתמים.


    יש כל מיני סוגי ידיות לברז. איזה עיצוב הכי טוב?


    יש כרגע 3 סוגי ידיות עיקריות לברזי מטבח. לכל אחד יש יתרונות וחסרונות. אחד מהן תהיה הנכונה עבורכם.


    ידית בודדה לברז מאפשרת זרימת מים ושליטה בטמפרטורה בצורה אפקטיבית. למרות זאת, שליטה בטמפרטורת המים היא לא מדויקת כמו בברז עם 2 ידיות. הן פופולריות מאד בגלל הנוחות שלהן.


    יחד עם ידית למים חמים וידית למים קרים, ברז עם 2 ידיות מאפשר וויסות טמפרטורה בצורה יעילה יותר. הם סוגי הברזים הכי מסורתיים כיום, אך וויסות 2 טמפרטורות המים בו זמנית יכול להיות לא נוח.


    ברזי מטבח ללא ידיים הם המצאה יחסית חדשה עם המון יתרונות. הם מפחיתים בבלאגן. ילדים יכולים לגשת לברז כזה ללא הצורך לגעת בידית וללכלך אותה. החיסרון היחיד? וויסות הטמפרטורה עדיין נעשה באופן ידני.

    הדרך למצוא את ברז המטבח הטוב ביותר עבורכם


    איזה סוג ברז כדאי לי לקחת?


    קחו בחשבון את כל הפרמטרים שמצוינים עד כה. החלטה על הברז הנכון עבורכם צריכה להיות שילוב של פונקציונליות וסטייל. 


    לגבי הפונקציונליות, הגדירו את אורח החיים שלכם. אם יש לכם ילדים קטנים, ברז אמיד וקל לניקוי יכול להיות אופציה טובה עבורכם. אם נגישות לברז היא בעיה - ברז ללא ידיים יכול להיות פיתרון טוב.

    ידיות נשלפות הן אופציות מעולות עבור ניקוי הכיור אחרי בישול מסיבי וכיור מלוכלך.


    מבחינת הסטייל של הברז, חשבו על עיצוב המטבח שלכם ועל מראהו. המטבח צריך להיות מוכן לפני שהחלטתם על קניית הברז. אם המטבח שלכם מלוטש ועכשווי, ברז מטבח עם עיצוב פשוט עם קווים נקיים יכול להיות אופציה מעולה. מצד שני, אם המטבח שלכם מעוצב לעילא ולעילא - ברז מטבח מרשים יכול לשפר את מראה המטבח בצורה נפלאה. אל תקלו ראש בבחירת ברז מטבח מרשים.


    אז איזה ברזי מטבח הכי טרנדיים כיום?


    2021 היא השנה להשקיע בברזים טרנדיים ולא פשוטים כמו שכולנו מכירים. 

    כל הברזים שיש לנו באתר כרגע הם הקולקציה האחרונה ואנחנו מקפידים להוסיף עוד ועוד ברזים חדשים שיתאימו לכל בית ולכל סגנון עיצוב.


    תוכלו להתרשם מהקולקציה שלנו כאן