גלו את ההבדלים בין סוגים שונים של שטיחים שיעזרו לכם לבחור את השטיח הנכון בקלות. המדריך כולל סוגי שטיחים, התאמת השטיח הנכון לכל חדר וכמובן ניקוי השטיח.



איך לבחור את חומר השטיח הנכון עבורי?


כשזה מגיע לבחירת החומר ממנו עשוי השטיח שמתאים עבורכם, השיקול העיקרי צריך להיות בין אם אתם אוהבים את השטיח סינטטי או טבעי. לשניהם יש את היתרונות שלהם, אז זה בעיקר ההעדפה וסוג הטעם שלכם - וכמובן התקציב. 


בצמר משתמשים רבות בתעשיית השטיחים במהלך עשרות שנים והוא עדיין נחשב כסיב הטוב ביותר. שטיח צמר נעים מאד למגע והוא משדר יוקרתיות. כמו כן, הוא באופן טבעי מעכב בעירה. צמר הוא חומש גמיש, נעים ורך ושומר על מראהו. 


איך לבחור את השטיח הנכון עבור כל חדר בבית?

למרות זאת, אל תשללו את השטיח הסינטטי: עמיד מאד, עמידות גבוהה לשריטות ושפשופים, ניילון קל מאד לנקות. בדרך כלל הוא מיוצר ב-80% צמר ו-20% ניילון משולב.
פוליפרופילן הוא גם אופציה טובה: עמיד בצורה יוצאת מן הכלל, סיבים עשויים עבודת יד עם עמידות גבוהה לשריטות ושפשופים.



איזה שטיח לבחור עבור כל חדר בבית?


שטיח יכול להיות מתאים בכל חדר בחלל הבית, אבל הוא לא מומלץ במטבח והרבה אנשים נמנעים מלשים אחד בשירותים. מסדרונות, מדרגות ייקחו את המאמץ גבוה ביותר כשתרצו להניח שם שם שטיח אז מומלץ לבחור בשטיח סופר עמיד לשריטות ושפשופים עם לפחות 80% צמר.


אתם יכולים להיות יותר ותרנים בחדרי השינה לבחור שטיחים עשויים מחומרים עבודת יד כמו פוליפרופילן לחדר הילדים ואיזור האוכל שכן שטיחים כאלו עמידים מאד לכתמים.

חשוב לשים לב שרוב השטיחים יכולים להיות מונחים על רצפה מחוממת אך כדאי לבדוק עם הספק של רצפת החימום לפני קניית השטיח.


איזה שטיח הכי טוב לבעלי חיים?


במילה אחת: סינטטי. גם ניילון ופוליפרופילן הם שטיחים עם חומרים מעולים עבור חיות המחמד: הם עמידים מאד, מונעים כתמים, והכי חשוב - הם הכי פחות מגרים את בעל החיים לגרד את השטיח.

גם כלבים וגם חתולים ישמחו מאד להכניס את הציפורניים שלהם לשטיח צמר אז הימנעו מלרכוש שטיח כזה או כל חומר עם משי במידה ויש לכם בעל חיים. 

שטיח סיסל הוא גם כן לא אידיאלי שכן הוא חומר מאד מושך לגירוד ושריטות.



איך מנקים שטיח?


כדי לשמור על הנראות והמצב של שטיח באופן הטוב ביותר, חשוב מאד להשתמש בשואב אבק באופן קבוע - לפחות פעמיים בשבוע. במקרה של לכלוך או כתם, חשוב מאד לנקות במהירות האפשרית על-מנת למנוע כתם שיהיה קשה להוציא לאחר מכן. 

 

איך לבחור את השטיח הנכון עבור כל חדר בבית?